Send Evalueringer i en SMS

Send Evalueringer i en SMS

Generelt om tilfredshed

Send Evalueringer i en SMS

Send Evalueringer i en SMS

Hvorfor det giver mening

Undersøgelser har vist, at op mod 90 % af SMS beskeder vil blive læst inden for 3 minutter efter de er modtaget og 98 % bliver læst inden dagen er omme. For email er det anderledes: 24,8 %. Du vil derfor øge din svarrate og interaktion med dine kunder og brugere med SMS – hvis du gør det på den rigtige måde.

Vi sender og modtager hundredvis af e-mails hver eneste dag, hvilket betyder, at en evaluering hurtigt vil blive væk i mængden af e-mails. SMS invitationer er en bedre måde at nå frem til din målgruppe og med det samme fange deres opmærksomhed.

Hvad skal du huske på ved SMS evalueringer

Kortere beskeder

Når du sender evalueringer via SMS, så skal de være korte og mere præcise. Når man sammenligner med en email, så kan du ikke dele lige så mange detaljer om din evaluering, eller overtale modtagerne til at besvare den.

SMS invitationer virker bedst, når modtageren forventer at gennemføre en evaluering; hvis du spørger om feedback om et produkt eller service, som de har brugt for nyligt, eller hvis du er sikker på at kunden kender dig, så er der større sandsynlighed for at de vil gennemføre evalueringen. Når du holder din modtager i baghovedet, så vil du lettere kunne formulere en kort tekst, som går lige til pointen.

Få feedback fra dine kunder. Prøv det uden kreditkort.

OPRET BRUGER

Mobilvenlige spørgeskemaer

De fleste SMS beskeder vil blive modtaget og læst på telefonen, så derfor skal spørgeskemaet selvfølgelig være optimeret til mobilen. Hold der undersøgelsen kort, enkel og undlad for lange ord i dine spørgsmål, fordi de fylder meget på skærmen. Dine respondenterne er højest sandsynligt midt i et eller andet og har derfor, antageligt, mindre tid til at besvare spørgeskemaer end hvis de sad ved deres computer og fik en evaluering på mail.

Timing

Eftersom modtageren ofte får din sms så snart du sender den, så betyder det også, at du virkeligt skal overveje, hvornår du sender den. Hvis en SMS kommer på et ubelejligt tidspunkt vil den blive ignoreret.

Tænk over din målgruppe og test, hvornår du får den bedste svarrate. Hvis din målgruppe er kontorarbejdere, så kan du sende din besked i frokostpausen eller om aftenen, når de tjekker deres telefon. På den anden side, så kan det virke en smule invaderende på privatlivet af få en besked om aftenen.

SMS Evaluering eller E-mail Evaluering

Den højere åbningsrate ved SMS beskeder betyder, at du muligvis burde opleve større svarrate på dit spørgeskema. Derved kan du få flere svar og bedre indsigt. Men, der er ingen af metoderne, som er den bedste i alle situationer. Det afhænger meget af spørgeskemaet, emnet, formålet, målgruppen, kompleksiteten og længden. SMS spørgeskemaer vil være oplagte, hvis respondenten forventer en evaluering; de er hurtige, enkle at gennemføre på telefonen og kan forklares med en enkel, klar call-to-action.

SMS evalueringer, hvor respondenten kan trykke sig igennem multiple choice spørgsmål, NPS eller vurderingsskalaer, men ikke skal formulere det helt store. SMS evaluering er derfor oplagt efter respondenten har været i kontakt med dig og du vil høre, om de var tilfredse og om de vil anbefale jer til andre.

Har du i stedet behov for, at modtageren gennemfører en mere kompleks og dybdegående undersøgelse, så kan det være en fordel at sende et invitationslink via e-mail. Der kan du bedre introducere evalueringen og det giver modtageren bedre mulighed for at komme med tilfredsstillende svar.

Vil du prøve at se om spørgeskemaer delt via SMS virker for din forretning? Så prøv Smartevaluering gratis i 30 dage herunder – uden de behøver kreditkort.

Anbefalet Læsning

Vil du godt fra start med din næste undersøgelse?

Hvad med 200 spørgsmål til kundetilfredshed, medarbejdertrivsel, evaluering af undervisning, opfølgning på arrangementer og meget mere.

.