30+ NPS benchmarks for førende brancher i 2021
NPS benchmarks er den gennemsnitlige Net Promoter Score for en specifik branche, på en skala fra -100 til 100, som fortæller hvor tilbøjelige kunder er til at tiltrække, og anbefale nye kunder til dig, og også hvor loyale kunder de er.
Firmaer prøver altid deres bedste for at få en god score, og beholde den når de har opnået den.
NPS undersøgelser hjælper dig med at holde styr på din score, og giver dig indsigt i de steder du kan sætte ind for at forbedre både den, og hvor tilfredse dine kunder i det hele taget er med dit produkt og din service.
Net Promoter Score benchmarks for ledende brancher, globalt set.
Net promoter benchmarks er en glimrende måde at vurdere din egen NPS i forhold til dine konkurrenter i samme branche. De hjælper dig med at finde, og handle på, områder som kan holde din score lavere end den burde være.
Store aktører i alle brancher har offentligt tilgængelige net promoter score, som du kan bruge som målestok i din egen virksomhed. Brug det rette NPS spørgsmål for at få en score du kan bruge som målestok.
Så hvorfor skal du kigge på branchespecifikke Net Promoter Score benchmarks?
Forestil dig at du er i softwarebranchen, og din NPS ligger på 40. Det er en god score, da gennemsnittet for branchen er på 30+. De førende i softwarebranchen, som er Adobe eller Salesforce, har henholdsvis 62+ og 66+. Denne score giver dig et indblik i, hvor mange områder du skal sætte ind på, før du lægger dig over branchegennemsnittet.
Her er 30+ gennemsnitlige NPS benchmarks, inddelt i forskellige brancher, fra 2021.
De førende firmaer opnår en god net promoter score (NPS), ved at måle sig i forhold til branchegennemsnittet, samt ved at forbedre deres kunders oplevelse når de handler hos dem, i forhold til deres konkurrenter.
Nedenfor kan du finde 30+ branchers NPS som du kan sammenligne dig med. Undersøgelsen er gennemført af Retently.
- Digital Marketing bureauer: 57
- Tablets/Computere: 43
- Rådgivning: 62
- Mægler/Investeringsselskaber: 52
- E-handel: 45
- Online shopping: 40
- Byggebranchen: 52
- Bolig/Indboforsikring: 34
- Supermarkeder: 36
- Online underholdning: 42
- Bilforsikring: 41
- Flyselskaber: 51
- Kreditkort: 43
- Hoteller: 49
- Fragtfirmaer: 27
- Banker: 34
- Smartphones: 43
- Finansielle ydelser: 56
- Mobilservices: 34
- Transport/logistik: 3
- Software og Apps: 30
- Apoteker: 32
- Rejserelaterede hjemmesider: 30
- Sundhedsforsikring: 27
- Satellit-/Kabel tv: -2
- Sundhedssektor: 38
- Internetudbydere: -3
- Cloud og Hosting: 45
- Teknologi og service: 39
- Detailhandel: 44
- Internet software og service: 39
- Kommunikation og medier: 24
- Livsforsikring: 35
- Samkørsel og madlevering: 46
- Varehuse/Specialforretninger: 56
Hvad hvis du ikke har en Net Promoter Score benchmark for din branche?
Hvis benchmarket for din branche er ikke eksisterende, så brug dig selv som benchmark. Det er værd at huske på, at NPS ikke bare er en score, men er et system som du kan bruge til at forbedre dig, dit produkt, din service og dine kunders oplevelse når de handler hos dig. Dette system hjælper dig med at finde, og tage hånd om, kunder der ikke er glade, eller ligefrem utilfredse, og dermed give dig muligheden for at hjælpe dem så hurtigt som muligt.
Forestil dig NPS som din ledestjerne for kontinuerligt at forbedre din forretning, og tage hånd om dine kunders oplevelse når de handler hos dig. Kig altid på den feedback, og de kommentarer du får fra dine kunder. De vil nemlig give dig et indblik i den score du har, og hvilke ændringer og forbedringer du kan lave for at forbedre din score. Avanceret evalueringssoftware som vores, kan hjælpe dig med med let at udregne, og måle din NPS.