Mål Kundetilfredshed Med SMS
Mål Kundetilfredshed Med SMS
Mål Kundetilfredshed Med SMS
Mål Kundetilfredshed Med SMS
SMS spørgeskemaer forbedrer din responsrate
En af de primære fordele ved SMS spørgeskemaer er, at mennesker stadig prioriterer at åbne, læse og tage stilling til tekstbeskeder. Når man tænker efter, så er det standard indstillinger på de fleste telefoner, at SMS beskeder både får et bip, vibration og en notifikation, mens mails nogle gange må nøjes med at blive opdateret i baggrunden.
En af de primære fordele ved SMS spørgeskemaer er, at mennesker stadig prioriterer at åbne, læse og tage stilling til tekstbeskeder. Når man tænker efter, så er det standard indstillinger på de fleste telefoner, at SMS beskeder både får et bip, vibration og en notifikation, mens mails nogle gange må nøjes med at blive opdateret i baggrunden.
Det er selvfølgelig på grund af den relative traffik, som den gennemsnitlige person modtager i de forskellige kanaler. Alle får mange emails fordi det stort set er gratis at sende beskeder, giver meget trafik og er noget, som vi alle føler vi drukner i til hverdag. SMSer er knap så regelmæssige og er noget, som ofte er forbeholdt de nærmeste. Dem vi stoler nok på til at give vores telefonnummer til.
Denne højere prioritering til SMSer har klare fordele for svarraten på evalueringerne, som er det vigtigste tal for alle, som arbejder med evalueringer. Flere svar giver mere valide data og mere information at arbejde med.
Hvornår Er SMS Evalueringer Oplagt?
Det bedste scenarie for at sende SMS beskeder er at sende en evaluering på et nøje udvalgt tidspunkt efter, at kunden har interageret med din virksomhed.
En lufthavn kan fx sende en feedback undersøgelse til passagerer lige før flyet landet. Har du rejst med fly et par gange, så ved du, at det første der sker når et fly lander er, at man griber i lommen efter vores tro følgesvend, slår flytilstand fra og så snart man får signal vil der tikke en SMS med et link til en evaluering ind på telefonen. Med den rette timing vil invitationen tikke ind på passagerens skærm når de har den i hånden og alligevel venter i flyet – det perfekte tidspunkt at bede om feedback.
Et andet almindeligt eksempel er, at du følger op på en telefonsamtale, et besøg på en restaurant eller gennemført en booking med en SMS evaluering. Kontakten skal også her ske ganske kort tid efter telefonopkaldet er afsluttet, regningen på restauranten betalt eller bookingen gennemført, fordi man kan med relativ stor sandsynlighed forvente, at modtageren er klar til at afgive feedback.
Alle virksomheder som noterer telefonnumre finder sig selv i situationer, hvor de kan – og bør – udnytte den gevinst, som der er ved at sende SMS evalueringer.
Hvordan Besvarer Modtageren Evalueringen?
Man ser forskellige udgaver af SMS evaluering, når man er almindelige forbruger. En udgave som vi ofte støder på er muligheden for at svare på evalueringen via SMS – og vi opfordre generelt ikke til, at man gør det.
Årsagen er, at data som du får tilbage er meget begrænset og, at du ikke udnytter det værktøj, som kunden har i hånden. Respondenten besvarer evalueringen via deres telefon og hvis modtageren vil svare på en SMS vil han også antageligt klikke sig igennem et spørgeskema med 5 spørgsmål, som bidrager med ufatteligt meget mere værdi end et enkelt skala svar på 0-5.
Det er lettere at dele evalueringer via SMS end du tror
Hos Smartevaluering kan du meget let kopiere dine kunders telefonnumre ind i systemet, skrive din besked med link til din evaluering. Du får selvfølgelig de sædvanlige grundige analysemetoder på de resultater som du samler ind, og du får også muligheden for at koble hvert enkelt svar om fx tilfredshed, anbefalinger og købsoplevelse med de informationer du har om kunden.
Det betyder, at du meget enkelt kan berige dine eksisterende data og finde tendenser mellem de data i allerede har på kunden og de spørgsmål i stiller dem igennem SMS evalueringerne.