Fordelene ved at evaluere efter dit event
Fordelene ved at evaluere efter dit event
Fordelene ved at evaluere efter dit event
Fordelene ved at evaluere efter dit event
Din vigtigste opgave efter et event, kursus eller anden aktivitet er at få dine deltageres feedback fra dine deltagere. Det er den eneste måde, at du kan finde ud af, om dit event har levet op til deres forventninger. Event managere kan bruge informationen til at finde ud af, hvem der var tilfredse, hvad der kan gøres bedre og helt ultimativt forbedre eventet til næste gang.
Det er anbefalet, at du enten evaluerer direkte under eventen via en live evalueringsmetode, som www. Besvar.nu, eller sender en mail til deltagerne med et spørgeskema umiddelbart efter eventet. Når du opretter en online evaluering til dit event, så vil kunne lave en spørgeramme som passer perfekt til din situation. Du kan alternativt også bruge en skabelon til evaluering af dit event, som du bagefter tilpasser efter dit behov.
Du får ofte den bedste feedback, når du evaluerer kort tid efter dit event. Det giver deltagerne mulighed for at have det hele i klar erindring om de enkelte oplægsholdere, logistikken, demonstrationer af produkter, udstillerne, sponsorerne, maden og den generelle opfattelse af eventet.
Målet med at evaluere dit event er at afgøre, om den energi, penge og ekspertise din virksomhed dedikerer til eventet, matcher deltagernes, udstillernes, oplægsholdernes og sponsorernes forventninger. For at sikre den største svarrate bør du sende evalueringen så snart eventet er overstået – eller evaluere under eventet. De vigtigste informationer, som du kan indhente fra deltagerne er
Om de fik noget ud af at deltage
Om det var deres tid og ressourcer værd at deltage
Om de kunne finde på at deltage igen næste gang
Netop disse spørgsmål er vigtige, så dem skal du stille først.
Spørgsmål til evaluering af dit event
Herunder er nogle spørgsmål, som du kan stille til din næste evaluering af dit event.
Generelle feedback spørgsmål efter eventet
- Hvad var den primære årsag til, at du deltog i eventet (viden, netværk, osv)?
- Levede eventet op til dine forventninger?
- Hvad kunne event arrangørerne have gjort anderledes?
- Var det den rette lokation til eventet (rejsetid, osv)?
- Hvordan var dette event sammenlignet med andre events, som du har deltaget i?
- Kunne du finde på at deltage i dette event igen?
- Ville du anbefale dette event til en kollega?
Spørgsmål om oplægsholdere efter eventet
- Blev emnet præsenteret som lovet?
- Var oplægsholderen engageret?
- Hvad var dit formål med at deltage i oplægget?
- Levede oplægsholderen op til dine forventninger?
- Var der nok detaljer i oplægsholderens oplæg?
- Var der andre emner, som du gerne vil have hørt om?
- Kan du bruge informationerne fra dette oplæg i din virksomhed?
Spørgsmål til udstillere og sponsorer efter eventet
- Udgjorde deltagerne de rette beslutningstagere til dit produkt eller service?
- Gav strukturen på eventet dig mulighed for at interagere med deltagerne?
- Hvad var dit primære formål med at deltage på eventet (brand awareness, få flere kontakter, networking, osv)
- Levede eventet op til dine forventninger?
- Var din stand placeret optimalt til eventet?
- Sørgede event arrangøren for, at dit brand kom til sin ret?
- Fik du noget ud af muligheden for at netværke?