Generelt om tilfredshed

Evaluering af Projekt

Skabelon og Gode Råd

Evaluering af Projekt

Skabelon og Gode Råd

Evaluering af Projekt

Skabelon og Gode Råd

Evaluering af Projekt

Skabelon og Gode Råd

Uanset, hvilken metode og kultur din virksomhed arbejder efter, så er der én ting, som man altid bør sikre sig: At læringen og muligheden for forbedringer bliver dokumenteret.

Den normale evalueringspraksis er, at virksomheden spørger kunden eller interessenter om, hvordan de har oplevet processen, hvordan de kan gøre det bedre og, om de vil gå igennem det igen. Selvom det er helt essentielt at sikre en høj produktkvalitet overfor kunden, så er det mindst lige så vigtigt at sørge for at du individuelle medarbejdere i projektet også bliver spurgt. Den interne evaluering af et projekt bør være en del af enhver virksomheds praksis.

Hvornår skal man evaluere sit projekt?

For at få den bedste og mest krystalklare feedback på dit projekt, så skal du evaluere når projektets aktiviteter stadig er dugfrisk i medarbejdernes og involveredes hukommelse. Det er som regel lige umiddelbart efter projektet er afleveret – og lige før medarbejderne går i gang med det næste projekt. Timingen for evalueringen af projektet er helt afgørende fordi det sender også et klart signal fra ledelsen om, at de engagerer sig til at forbedre processen.

Hvis der går en uge fra projektets afslutning til evaluering, så vil man hurtigt få fornemmelse af, at det bare er ’endnu en formel ting, som skal overstås’.

Få feedback fra dine kunder. Prøv det uden kreditkort.

OPRET BRUGER

Hvordan evaluerer man sit projekt?

Alt efter, hvor trygge dine medarbejdere er ved ledelsen, så kan et spørgeskema enten besvares anonymt eller åbent. Hvis du fornemmer, at dine medarbejdere ikke vil være ærlige, hvis det bliver et åbent spørgeskema, så er det en god ide at gøre det anonymt.

Spørgsmålene i spørgeskemaet skal også vinkles på fremtidige projekter, fordi det opfordrer dem til at svare så konstruktivt som muligt. I stedet for at kritisere fortiden, vil de i stedet fokusere på, hvordan det kan blive bedre i fremtiden.

Skabelon for evaluering af projekt

Herunder er en række spørgsmål, som kan fungere som fundament, når du skal evaluere dit projekt.

Hvor tilfreds har du generelt været med projektet?

Meget tilfreds, Tilfreds, Hverken eller, Utilfreds, Meget utilfreds

Hvordan var arbejdsbyrden under projektet?

For let | 1, 2, 3,4, 5 | For meget

Hjalp projektet dig til at forbedrede dine kompetencer?

I meget høj grad, I høj grad, Nogenlunde, I ringe grad, I meget ringe grad

Havde du alle de fornødne værktøjer til rådighed for at gennemføre dine opgaver?

I meget høj grad, I høj grad, Nogenlunde, I ringe grad, I meget ringe grad

Havde du godt sammen med dit team?

I meget høj grad, I høj grad, Nogenlunde, I ringe grad, I meget ringe grad 

Fik du regelmæssig feedback fra din leder?

I meget høj grad, I høj grad, Nogenlunde, I ringe grad, I meget ringe grad 

Blev konflikter håndteret rettidigt og på en passende måde?

I meget høj grad, I høj grad, Nogenlunde, I ringe grad, I meget ringe grad, Der var ingen konflikter

3 ting som, ledelsen skal fortsætte med at gøre i fremtidige projekter

Tekstfelt

3 ting, som ledelsen skal forbedre til fremtidige projekter

Tekstfelt

Har du anden feedback, som kan hjælpe os med at gøre det bedre til næste gang

Tekstfelt

Anbefalet Læsning

Vil du godt fra start med din næste undersøgelse?

Hvad med 200 spørgsmål til kundetilfredshed, medarbejdertrivsel, evaluering af undervisning, opfølgning på arrangementer og meget mere.

.